Hoe voorkomt Auton systeem- en serverproblemen?
Om problemen preventief te voorkomen is het in de meeste gevallen raadzaam uw systemen en servers nauwlettend in de gaten te houden.
Dit kunt u natuurlijk zelf doen, maar wanneer u hiervoor niet de tijd of de kennis heeft, kunt u dit ook door Auton laten doen.
Het systeembeheer doen wij dan via het Auton Monitoring System (AMS). Met AMS kan Auton op afstand uw systeem in de gaten houden. Dit kan inhouden dat er wordt gecontroleerd of uw webshop online is, maar indien nodig ook dat alles in uw server wordt gecontroleerd, tot de schijfruimte aan toe.
Overal door het pand van Auton hangen schermen met AMS. Als er bij u iets fout gaat in de server of met een van de services (onder andere schijfgebruik, e-mail of processor,) dan krijgen wij een melding op de schermen, waarna wij gelijk kunnen handelen om de fout of storing voor u te verhelpen. Uiteraard nemen we altijd contact op om onze bevindingen te melden en de situatie te bespreken.
Wat zijn de mogelijkheden met AMS?
- Bewaken van hardware (processor, schijf, geheugen, temperatuur en servers)
- Netwerk services bewaken zoals van bijvoorbeeld uw webserver of mailserver
- Melden van storingen
- Historie van storingen bijhouden
- Het dashboard geeft in één oogopslag de status van alle gemonitorde componenten weer.
Wilt u meer weten over AMS of wilt u een vrijblijvende offerte ontvangen?
Neem dan contact met ons op.
Onze klanten





Ook op zoek naar een IT Partner?
Wij denken alleen in oplossingen. Geen IT vraag is ons te gek.
Meer weten? Neem dan contact met ons op.
Ken je de Auton-familie al?
Auton is een familiebedrijf, maar ook onze collega’s zien wij bijna als familie.